FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Wybraniec Smoka Strona Główna
->
Ogólne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Słup z ogłoszeniami
----------------
Sprawy administracyjne
Wybraniec Smoka
----------------
Stajnia Penna
Smocze Oko
Inni
Miasto Smoka
Walki Smoków
----------------
Offtopic
Filmy
Muza
Gry
Ksiażki
Manga&Anime
Grafomania
----------------
Miejsce Pojedynków
Siedziba Drużyn
----------------
Drużynarium
Stajnia Penna
Smocze Oko
WSRPG
----------------
Ogólne
Karty Postaci
Pomoc
Sesje
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Smocza
Wysłany: Pią 14:27, 20 Lip 2007
Temat postu:
Oho... boimy się
Tak, jesteś przeboska:)
Moordziak
Wysłany: Śro 18:59, 18 Lip 2007
Temat postu:
No Lady... jestes przeboska xD
Lady
Wysłany: Śro 18:53, 18 Lip 2007
Temat postu:
Podejrzewam, że jakoś do 20 września mogę sobie misiować spokojnie... XP
Moordziak
Wysłany: Śro 18:53, 18 Lip 2007
Temat postu:
A ja może tak wyskocze z pytaniem z innej beczki... ^^'
A kto będzie MG? Bo tu potrzeba człeka obeznanegow byciu MG...XD I z zasadami i wrednego i z kostką...
Lady
Wysłany: Śro 18:40, 18 Lip 2007
Temat postu: Mechanika - ludzie
Cyferki, cyferki, a to wcale skomplikowane nie jest.
Wymyślamy sobie, jak nasza postać wygląda, wzrost, waga, te sprawy. Historię dotychczasowego życia też wypadałoby opisać, żeby MG wiedział, z jakiej strony zajść, aby było weselej i ciekawiej.
Jak już i postać, i historia są na dysku, to wypadałoby zabrać się za coś bardziej matematycznego. Cechy. Jest ich pięć. Siła, Zręczność, Spryt, Charyzma i Percepcja.
Po kolei.
Siła – tego tłumaczyć nie trzeba, najzwyklejsza w świecie tężyzna fizyczna, czyli ile postać uniesie i jak mocno przywali komuś w zęby. Ma to także wpływ na dostępną dla postaci broń (wyobraźcie sobie np. Pyrrah z Phistusowym młotem...). Bez wysokiej siły raczej nie uda się wygrać w zwarciu, rozwalić drzwi, wykluczyć kogoś z wyścigu.
Zręczność – można se być i całą górą mięśni, ale jeżeli przeciwnik jest szybszy i zwinniejszy, to ma się spory problem. Zręczność określa właśnie zwinność i szybkość postaci, ma wpływ na jej celność i umożliwia wykonywanie skomplikowanych manewrów.
Spryt – Ale aby na takie manewry wpaść, to trzeba mieć głowę na karku. Wysoki spryt umożliwia szybsze uczenie się skomplikowanych ruchów, wpływa także na to, czy postać jest w stanie sama zreperować popsuty sprzęt, czy też po raz kolejny da z siebie zedrzeć ostatnią koszulę jakiemuś mechanikowi. W razie otrzymania jakichś obrażeń również pomaga, chociażby w ich opatrzeniu.
Charyzma – To też ważna cecha. Bo to, drogi graczu, jest twoje gadane. Jeżeli się jąkasz albo mówisz nieskładnie, to nikt cię nie będzie słuchał, ale kiedy jesteś chodzącą pewnością siebie wszyscy zwrócą na ciebie uwagę i będą odnosić się z właściwym respektem. To ludzie, którzy wiedzą do czego mają język potrafią wytargować lepsze ceny, przekonać kogoś do swoich racji, wcisnąć kit, wywinąć się z niezręcznej sytuacji. Określają też twoje zdolności aktorskie i przywódcze.
Percepcja – A to z kolei określa, jak dobrze potrafisz ocenić swoją sytuację. Im wyższa, tym lepiej orientujesz się w otoczeniu, jesteś w stanie wyczuć zasadzki, zauważyć ukrywających się ludzi, znaleźć drogę na niewłaściwym terenie, ocenić, czy coś zaraz ci się na łeb nie zwali, zdobyć informacje, znaleźć schronienie i przyczaić się na kogoś...
W sumie wszystko ważne, nie?
To teraz cyferki. Do rozdzielenia pomiędzy te cechy masz aż 60 punktów! Minimalna wartość cechy to 6, maksymalna - 18.
Czyli przykładowo:
Alfador Chucherko
Siła 7
Zręczność 15
Charyzma 15
Percepcja10
Spryt 13
Jak to działa?
Ano MG ma kość dwudziestościenną.
Aby to, co chcesz zrobić się udało, na kostce musi wypaść mniej niż ty masz punktów przy danej cesze. Jak jest siedem, to mniej niż siedem, jak trzynaście – mniej niż trzynaście.
Im więcej punktów, tym większe szanse powodzenia danej akcji.
Oczywiście biorąc pod uwagę trudność niektórych czynności albo ich prostotę MG może nieco modyfikować wymagania... (+ ileś do cechy, - ileś od cechy...
)
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Programosy
.
Regulamin